دکتر کلیه و مجاری ادراری مشهد دکتر سامان علیزاده- اورولوژیست

دکتر کلیه و مجاری ادراری مشهد دکتر سامان علیزاده- اورولوژیست | در این مطلب به مباحث متخصص کلیه و مجاری ادراری کودکان در مشهد-دکتر مجاری ادرا

دکتر کلیه و مجاری ادراری مشهد دکتر سامان علیزاده- اورولوژیست

دکتر کلیه و مجاری ادراری مشهد : دکتر سامان علیزاده دکتر کلیه و مجاری ادراری مشهد در زمینه مشاوره و درمان مشکلات کلیه، پیوند کلیه، جدیدترین متدهای درمان ناباروری و درمان مشکلات پروستات فعالیت دارند. در این مقاله به موضوعات متخصص کلیه و مجاری ادراری کودکان در مشهد-دکتر مجاری ادراری مشهد-فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری در مشهد-نوبت دهی متخصص کلیه مشهد-بهترین فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری در مشهد-بیمارستان فوق تخصص کلیه در مشهد-بهترین دکتر فوق تخصص کلیه خواهیم پرداخت.

دکتر کلیه و مجاری ادراری مشهد : دکتر علیزاده فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد با گذراندن دوره های تکمیلی متعدد در زمینه ناباروری، پیوند کلیه، بیماری های پروستات و اخذ مدرک انجام TRUS بیوپس پروستات و نیز دارای مقالات متعدد در زمینه ناباروری، در انجمن های جراحان خراسان و مجلات معتبر جهانی در خدمت هموطنان عزیز می باشد. در این مقاله به موضوعات متخصص کلیه و مجاری ادراری کودکان در مشهد-دکتر مجاری ادراری مشهد-فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری در مشهد-نوبت دهی متخصص کلیه مشهد-بهترین فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری در مشهد-بیمارستان فوق تخصص کلیه در مشهد-بهترین دکتر فوق تخصص کلیه خواهیم پرداخت . ایشان به عنوان دکتر کلیه و مجاری ادراری مشهد مشاور و درمانگر هموطنان عزیز از سراسر کشور می باشند.

دکتر کلیه و مجاری ادراری مشهد دکتر سامان علیزاده دکتر کلیه و مجاری ادراری مشهد می باشند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد متخصص کلیه و مجاری ادراری کودکان در مشهد-دکتر مجاری ادراری مشهد-فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری در مشهد-نوبت دهی متخصص کلیه مشهد-بهترین فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری در مشهد-بیمارستان فوق تخصص کلیه در مشهد-بهترین دکتر فوق تخصص کلیه با ما همراه باشید . ایشان به عنوان دکتر کلیه و مجاری ادراری مشهد همچنین با درمانگاه های خیریه سطح شهر مشهد و نیز درمانگاه های بنیاد شهید همکاری دارند.

دکتر کلیه و مجاری ادراری مشهد در مطب تخصصی دکتر سامان علیزاده انواع بیماری های اورولوژی، بیماری های کلیه و مشکلات جنسی با آخرین تکنیک های روز دنیا درمان و کنترل می شود. شما هموطنان عزیز می توانید جهت نوبت دهی تلفنی دکتر کلیه و مجاری ادراری مشهد با شماره های 80-38456779(051) تماس حاصل نمایید.

اورولوژی یک تخصص جراحی است که بیماری های دستگاه ادراری مرد و زن و ارگان های تولید مثل مردانه را درمان می کند. این تخصص همچنین به تشخیص و درمان زگیل تناسلی و نیز مراقبت های جراحی غدد فوق کلیه مرد و زن مرتبط است.
متخصص اورولوژی یا اورولوژیست پزشکی ست که ابتدا می بایستی دوره های دانشکده پزشکی را گذرانده و پس از اتمام، 5 سال دیگر نیز برای فراگیری دوره های مختلف رشته اورولوژی تحصیل نماید تا به عنوان متخصص شناخته شود. مجدداً پس از اتمام این 5 سال نیز می تواند بین 1 تا 3 سال دیگر در شاخه های مختلف اورولوژی تحصیل نموده تا به عنوان فوق تخصص اورولوژی شناخته شود؛ پس از اتمام تمامی این دوره ها، وظایف متخصص اورولوژی بسیار سخت و با اهمیت خواهد بود.
به افرادی که در ارولوژی تخصص گرفته و در حیطه تشخیص، درمان و کنترل بیماریها با اختلالات ارولوژی فعالیت می کنند، ارولوژیست گفته می شود.
بخش هایی از بدن که به تخصص دکتر ارولوژی مربوط می شوند شامل:
✅ کلیه ها
✅ غدد آدرنال
✅ حالب ها (لوله ای که ادرار را از کلیه ها به مثانه منتقل می کند)
✅ مثانه
✅ میزراه (مجرای دفع ادرار)
✅ دستگاه باروری آقایان
✅ زگیل تناسلی در مردان
اورولوژی چیست؟
در اورولوژی مردان به بررسی و درمان بیماری های دستگاه تناسلی مردان پرداخته می شود. دستگاه تناسلی مردان عبارت است از:
✔ بیضه ها
✔ اپی دیدیم (لوله‌هایی در پشت و چسبیده به بیضه‌ها که محل بلوغ و ذخیره اسپرم می‌باشند)
✔ واز دفران (لوله ای که اسپرم را از بیضه به میزراه منتقل می کند)
✔ کیسه های منی
✔ پروستات
✔ آلت تناسلی

دکتر کلیه و مجاری ادراری مشهد دکتر سامان علیزاده- اورولوژیست


دستگاه ادراری و باروری ارتباط نزدیکی با هم دارند، و اختلالات یکی بر روی دیگری تاثیر می گذارد. بخش قابل توجهی از بیماری هایی که در ارولوژی درمان می شوند، تحت عنوان بیماری های ادراری – تناسلی نامگذاری می شوند. برخی شرایط مشترک، که تحت درمان با اورولوژیست ها قرار می گیرند عبارتند از:
✅ عفونت ادراری
✅ بررسی و درمان بیماری های منتقله از راه جنسی مانند درمان و علت زگیل تناسلی در مردان و زنان
✅ آسیب به اندام های ارولوژی
مدارک تحصیلی یک متخصص اورولوژی : یک متخصص اورولوژی، 4 سال دروس دانشگاهی را می گذراند. پس از فارغ التحصیلی دوره رزیدنتی را سپری می کند. در طی این دوران، پزشک مهارت های جراحی و مهارت های یک اورولوژ را به طور همزمان فرا می گیرد.
بعضی متخصصان اورولوژی تصمیم به سپری نمودن دوره 1 ساله یا 2 ساله و اخذ مدرک فلوشیپی در این رشته می گیرند. در این دوران، شخص به کسب مهارت هایی در یک فیلد تخصصی می پردازد، به این معنی که متخصص اورولوژی فقط مشکلات مردان و یا سرطان ها را بررسی می کند.
فعالیتهای متخصصین اورولوژی برای کودکان:
    پایین نیامدن بیضه ها
    شب ادراری
    انسداد مجاری ادراری
فعالیتهای متخصصین اورولوژی برای مردان:
    واریکوسل، اتساع رگ های بالای بیضه
    سرطان مثانه، کلیه ها، بیضه ها، آلت تناسلی، غدد فوق کلیه و پروستات
    بزرگی غده پروستات
    مشکلات مربوط به ارگاسم
    نازایی در آقایان
    سندرم مثانه دردناک
    مشکلات و بیماری های کلیوی
    پروستاتیت، التهاب غده پروستات
    سنگ کلیه
    عفونت های مجاری ادراری
فعالیتهای متخصصان اورولوژی برای خانم ها:
    بی اختیاری ادرار
    افتادگی مثانه به طرف واژن
    سرطان مثانه، کلیه ها و غدد فوق کلیه
    سنگ کلیه
    عفونت های مجاری ادراری
    پرکاری مثانه
از جمله وظایف متخصص اورولوژی، انجام انواع گوناگون جراحی میباشد، که عبارتند از:
    وازکتومی، بستن لوله آقایان
    سیستکتومی، روشی است که در آن، مثانه جهت درمان سرطان برداشته می شود.
    بیوپسی از مثانه، پروستات و کلیه ها
    باز کردن انسدادها
    تعویض کلیه، که در آن، کلیه سالم جایگزین کلیه بیمار می گردد.
    بازسازی و ترمیم ارگان های ادراری که به خوبی شکل نگرفته اند.
    جراحی های ترمیمی به دلیل صدمه و آسیب
    پروستاتکتومی، عمل جراحی برداشتن پروستات برای رفع سرطان پروستات
    اورتروسکوپی، حذف سنگ های موجود در کلیه و حالب به وسیله لوله باریک

دکتر کلیه و مجاری ادراری مشهد - در پایان مجددا تاکید می نماییم که دکتر علیزاده متخصص اورولوژی، پیوند کلیه و درمان ناباروری و بیماری های پروستات هستند و هموطنان عزیز می توانند جهت دریافت وقت قبلی با شماره 80-38456779(051) و یا همراه 09337134357 تماس حاصل فرمایند.