متخصص کلیه و مجاری ادراری مشهد دکتر سامان علیزاده- جراح و متخصص بیماری های کلیه و مجاری ادراری- اورو

متخصص کلیه و مجاری ادراری مشهد دکتر سامان علیزاده- جراح و متخصص بیماری های کلیه و مجاری ادراری- اورولوژیست | در این مطلب به مباحث فوق تخصص ک

متخصص کلیه و مجاری ادراری مشهد دکتر سامان علیزاده- جراح و متخصص بیماری های کلیه و مجاری ادراری- اورو

متخصص کلیه و مجاری ادراری مشهد: دکتر سامان علیزاده متخصص کلیه و مجاری ادراری مشهد در زمینه مشاوره و درمان مشکلات کلیه، پیوند کلیه، جدیدترین متدهای درمان ناباروری و درمان مشکلات پروستات فعالیت دارند. در این مقاله به موضوعات فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری-متخصص کلیه و مجاری ادراری کودکان در مشهد-فوق تخصص-سنگ کلیه-نوبت دهی متخصص کلیه مشهد-بهترین فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری در مشهد-بیمارستان فوق تخصص کلیه در مشهد-متخصص اورولوژی زنان در مشهد خواهیم پرداخت.

متخصص کلیه و مجاری ادراری مشهد : دکتر علیزاده فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد با گذراندن دوره های تکمیلی متعدد در زمینه ناباروری، پیوند کلیه، بیماری های پروستات و اخذ مدرک انجام TRUS بیوپس پروستات و نیز دارای مقالات متعدد در زمینه ناباروری، در انجمن های جراحان خراسان و مجلات معتبر جهانی در خدمت هموطنان عزیز می باشد. در این مقاله به موضوعات فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری-متخصص کلیه و مجاری ادراری کودکان در مشهد-فوق تخصص-سنگ کلیه-نوبت دهی متخصص کلیه مشهد-بهترین فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری در مشهد-بیمارستان فوق تخصص کلیه در مشهد-متخصص اورولوژی زنان در مشهد خواهیم پرداخت . ایشان به عنوان متخصص کلیه و مجاری ادراری مشهد مشاور و درمانگر هموطنان عزیز از سراسر کشور می باشند.

متخصص کلیه و مجاری ادراری مشهد دکتر سامان علیزاده متخصص کلیه و مجاری ادراری مشهد می باشند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری-متخصص کلیه و مجاری ادراری کودکان در مشهد-فوق تخصص-سنگ کلیه-نوبت دهی متخصص کلیه مشهد-بهترین فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری در مشهد-بیمارستان فوق تخصص کلیه در مشهد-متخصص اورولوژی زنان در مشهد با ما همراه باشید . ایشان به عنوان متخصص کلیه و مجاری ادراری مشهد همچنین با درمانگاه های خیریه سطح شهر مشهد و نیز درمانگاه های بنیاد شهید همکاری دارند.

متخصص کلیه و مجاری ادراری مشهد در مطب تخصصی دکتر سامان علیزاده انواع بیماری های اورولوژی، بیماری های کلیه و مشکلات جنسی با آخرین تکنیک های روز دنیا درمان و کنترل می شود. شما هموطنان عزیز می توانید جهت نوبت دهی تلفنی متخصص کلیه و مجاری ادراری مشهد با شماره های 80-38456779(051) تماس حاصل نمایید.

متخصص کلیه و مجاری ادراری بیماری‌های دستگاه ادراری را هم در مردان و هم زنان تشخیص داده و درمان می‌ کنند. آن‌ها همچنین هر مشکل مربوط به سیستم تناسلی مردان را از جمله : اختلالات مربوط به اپیدیدیم، آلت تناسلی، پروستات، لوله‌های منی و بیضه‌ها را تشخیص داده و درمان می‌کنند. در برخی موارد ممکن است جراحی انجام دهند. به عنوان مثال، ممکن است سرطان را از بین ببرند یا انسدادی در دستگاه ادراری را برطرف کنند. به پزشکی که در این شاخه پزشکی تخصص دارد اورولوژیست هم می گویند. اورولوژیست‌ها در مکان‌های مختلف از جمله بیمارستان‌ها، کلینیک‌های خصوصی و مراکز اورولوژی کار می‌کنند.

متخصص کلیه و مجاری ادراری مشهد دکتر سامان علیزاده- جراح و متخصص بیماری های کلیه و مجاری ادراری- اورو


اورولوژی چیست؟
اورولوژی حیطه پزشکی است که بر روی بیماری‌های مجاری ادراری و دستگاه تولید مثل مردان تمرکز دارد. برخی از متخصصین کلیه و مجاری ادراری بیماری کلی دستگاه ادراری را درمان می‌ کنند. سایر متخصصین در نوع خاصی از اورولوژی تخصص دارند مانند:
    اورولوژی زنان، که بر مشکلات تولید مثل و دستگاه ادراری زنان تمرکز دارد.
    ناباروری مردان، که بر مشکلاتی متمرکز است که مانع از باردار شدن همسرش می‌شود.
    نورولوژی، که بر مشکلات سیستم ادراری ناشی از مشکلات سیستم عصبی تمرکز دارد.
    اورولوژی اطفال، که بر مشکلات ادراری در کودکان تمرکز دارد.
    انکولوژی اورولوژی که بر سرطان‌های سیستم ادراری، از جمله مثانه، کلیه‌ها، پروستات و بیضه‌ها متمرکز است
کدام بخش‌های بدن به اورولوژی مربوط است؟
بخش‌هایی از بدن که به متخصص کلیه و مجاری ادراری مربوط می‌شود شامل کلیه‌ها، غدد آدرنال، حالب‌ها (لوله ای که ادرار را از کلیه‌ها به مثانه منتقل می‌کند)، مثانه، میزراه (مجرای دفع ادرار) و دستگاه باروری آقایان شامل بیضه‌ها، اپیدیدیم (لوله‌هایی در پشت و چسبیده به بیضه‌ها که محل بلوغ و ذخیرهاسپرم می‌باشند)، وازدفران (لوله‌ای که اسپرم را از بیضه به میزراه منتقل می‌کند)، کیسه‌های منی، پروستات و آلت تناسلی می‌باشد. کلیه و مجاری ادراری یکی از رشته‌های مهم در پزشکی می‌باشد.
هنگام بروز علایم زیر باید به متخصص کلیه و مجاری ادراری مراجعه شود:
    ناراحتی هنگام دفع ادرار
    مشکل در تخلیه مثانه به طور کامل
    بی اختیاری (از دست دادن کنترل ادرار)
    هماچوری، وجود خون در ادرار
    حس درد که ظاهرا به دستگاه ادراری مربوط است.
    مشکل در عملکرد جنسی
    ناباروری ( مشکلات در بچه‌دار شدن)
اورولوژی اطفال
این حیطه شامل درمان مشکلات اورولوژیکی در کودکان است که برای پزشکان اطفال غیر متخصص بسیار پیچیده است.
آزمایشاتی که توسط متخصص اورولوژی انجام می گیرد:
در بررسی علایم بیمار، متخصص کلیه و مجاری ادراری ابتدا علل احتمالی را مشخص می‌نماید (تشخیص افتراقی) سپس به معاینه بیمار می‌پردازد تا متوجه شود که:
    آیا مناطق دردناک (حساس به لمس) در منطقه شکم، بیضه ها یا پروستات وجود دارد. البته درباره ناراحتی در پروستات باید گفت آزمایش این قسمت از طریق آزمایش رکتال دیجیتال DRE انجام می‌پذیرد که پزشک دستکش به دست کرده و انگشت خود را چرب نموده و داخل مقعد بیمار می‌کند تا وجود هرگونه ناهنجاری را تشخیص دهد.
    آیا پس از تخلیه کامل ادرار ، بزرگی یا تورم در اعضای دستگاه ادرای(کلیه ها، بیضه ها یا پروستات) وجود دارد یا خیر.
    آیا عدم کنترل ادرار وجود دارد.
البته جهت ارزیابی کامل بیمار و مشکلات خاص او در این زمینه استفاده از سایر آزمایشات ضروری است.
    آزمایش‌ های تصویربرداری، مانند سی تی اسکن، ام آر آی، و یا سونوگرافی می‌ تواند به پزشک کمک کند تا مشکل را مکان یابی کند.
    سیستوسکوپ یک پروب بلند و نازک همراه با دوربین است که می‌ تواند برای مشاهده داخل مجاری ادراری استفاده شود و گاهی اوقات برای گرفتن نمونه‌ ای از بافت برای آزمایش مورد استفاده قرار می‌ گیرد.
    آزمایش ادرار می‌تواند وجود باکتری یا سایر نشانه‌ های بیماری را بررسی کند.
    بیوپسی می‌تواند سرطان و سایر اختلالات را بررسی نماید.
    تست اورودینامیک می‌تواند بررسی کند که ادرار با چه سرعتی از بدن خارج می‌ شود، چه مقدار ادرار بعد از ادرار کردن در مثانه باقی می‌ ماند و چه مقدار فشار بر روی مثانه وجود دارد.
روش های درمان بیماری های کلیه و مجاری ادراری :
پس از تشخیص، درمان به شرایط بستگی دارد. هم درمان دارویی و هم جراحی گزینه‌ ها ممکن هستند. درمان با توجه به تشخیص متفاوت خواهد بود. درمان شامل استفاده از داروها و جراحی است.
انواع داروها عبارتند از:
    آنتی بیوتیک برای عفونت
    هورمون درمانی برای سرطان پروستات
    مهارکننده‌های فسفودی استراز 5 (PDE5) برای اختلال نعوظ مانند سیلان یا تادالافیل
    داروهایی که بر عضلات صاف مثانه عمل می‌کنند تا بی اختیاری ادرار را کاهش دهند.
    داروهای شیمی درمانی برای سرطان
جراحی می‌تواند به صورت‌های زیر باشد:
    جراحی باز
    عمل جراحی “کیهول” لاپاراسکوپی یا حداقل تهاجمی
    لیزر برای درمان BPH، سرطان و سنگ کلیه
اورولوژیست ممکن است عمل جراحی را برای موارد زیر انجام دهد:
    برداشتن تومور یا کل مثانه، پروستات یا سایر قسمت‌ها در صورت وجود سرطان
    انجام ترمیم پس از آسیب
    رفع انسداد مجاری ادرار ناشی از بافت اسکار است که گشاد کردن مجاری ادرار نامیده می‌شود
    رفع بی اختیاری استرسی، به عنوان مثال با روش اسلینگ
    شکستن یا برداشتن سنگ کلیه
    حذف بخشی از کلیه
    پیوند کلیه

متخصص کلیه و مجاری ادراری مشهد - در پایان مجددا تاکید می نماییم که دکتر علیزاده متخصص اورولوژی، پیوند کلیه و درمان ناباروری و بیماری های پروستات هستند و هموطنان عزیز می توانند جهت دریافت وقت قبلی با شماره 80-38456779(051) و یا همراه 09337134357 تماس حاصل فرمایند.